סקי בצרפת - דיווח מאתר לה דו אלפ

אתר לה דו אלפ הוא אחד האתרים המובילים לחופשת סקי בצרפת. קבוצת חברים בחרה באתר זה כיעד לחופשה בחודש מרץ, בשל היותו מקום עם היסטוריית שלג מוכחת בשולי העונה, ski in/ ski out ואיכויות אפרה סקי.
צחי לוי
תמונה ראשית עבור: סקי בצרפת - דיווח מאתר לה דו אלפ

בחירה באתר והכנות

הקבוצה שלנו כוללת חמישה גולשי סקי ברמה בינונית וגולש אחד ברמה גבוהה ואנו גולשים יחד כבר תקופה ארוכה. השנה חיפשנו אתר גבוה, המתאים לסקי בסוף העונה ולתמהיל רמת הגלישה שלנו. במהלך החיפושים אחר אתר מתאים, צדה את עיני ב"שלג", אתר הסקי של למטייל, ידיעה בדבר כניסתה של חברת "איזי ג'ט" לישראל והפעלת קו טיסות לג'נבה. ביוני 2010 מחירי הטיסה לג'נבה' הלוך וחזור, עמדו על סל של כ-108 יורו, כולל מזוודה (!). מאחר ומחירי הטיסה באיזי ג'ט מאוד "נזילים" והם החלו לעלות בהדרגה בחלוף הזמן, החלטנו כבר ביולי 2010 להזמין טיסה לג'נבה, עוד לפני שהחלטנו על אתר הסקי. הזמנו טיסת הלוך ביום שישי, לתאריך 11.3.2011 וחזור ביום ראשון בבוקר, בתאריך 20.3.2011 - כשבוע לאחר סיום הווקאנס הצרפתי ולפני פורים בארץ. החופשה, הארוכה מהרגיל, נקבעה בשל כך שלאיזי ג'ט אין טיסות בימי שבת ועל כן "נאלצנו" לטוס מיום שישי עד ליום ראשון. עלות הטיסה, כולל מזוודה, הייתה בסך הכל 138 יורו.

לצורך בחירת האתר, שיקללנו מספר פרמטרים: מקום עם היסטוריית שלג מוכחת בשולי העונה, ski in/ ski out, אפרה סקי, מחירי בתי המלון ועוד. לאחר השקלול, החלטנו לגלוש באתר לה דו אלפ (Les Deux Alpes) בצרפת, אשר יש בה קרחון, עיירה נחמדה עם אפרה סקי, בתי מלון קרובים למעליות ולא יקרים יחסית. אתר לה דו אלפ מורכב למעשה משני מתחמים: מתחם מרכזי בגובה 1,650 מטר ומתחם משני, בגובה של 1,850 מטר. רצינו להזמין מלון במתחם המרכזי והחלטנו בסופו של דבר להשתכן בקלאב MMV גריזלי, שם העלות הייתה 550 יורו לאדם, פנסיון מלא. בחרנו במלון זה בעיקר בשל המחיר, הקרבה למעליות והעובדה שהוא הציע פנסיון מלא. אתר האינטרנט של המלון: www.mmv.fr.

כמו כן, רכשנו דרך אתר האינטרנט שלהם את הסקי פס, ציוד והדרכה באורך שעתיים ו-45 דקות, ליום. העלות הכוללת לאדם הייתה כ-930 יורו, ללא הטיסה. לאחר שביררנו עם מספר רב של סוכנויות השכרת רכב ולאור הדרישה בשוויץ לרכבים עם שרשראות וצמיגי שלג (אספנו את הרכב מהצד השוויצרי), שכרנו רכב מסוג פורד טרנזיט, דרך חברת "שלמה סיקסט", בעלות של כ-800 יורו. כאמור, יצאנו מהארץ ביום שישי וחופשת הסקי החלה ביום שבת. על כן, נשארנו ללון ללילה אחד בעיירה אנסי, המרהיבה בצפון צרפת.

הנה אני!

הגעה לאתר ולקלאב

הגענו לטרמינל 1 בנמל התעופה בן-גוריון ולאחר צ'ק אין זריז, אוטובוס לקח אותנו לדיוטי פרי. ב"איזי ג'ט" מקומות הישיבה אינם מסומנים, אך ניתן, בתוספת תשלום, להיות ראשונים בתור לעליה למטוס (Speedy Boarding). לדעתי, יש יתרון בשיטה, כיוון שלא מחכים לאנשים, שמתעכבים בדיוטי פרי והעלייה למטוס הינה מהירה. הטיסה הייתה נעימה ונוחה והגענו במהרה לג'נבה. באותה העת התקיימה בעיר תערוכת מכוניות ידועת שם ומספר חברים הלכו לראות אותה. ב-20:00 התחלנו בנסיעה לכיוון אנסי, אליה הגענו לאחר כ-40 דקות נסיעה.

אנסי היא עיר מקסימה, השוכנת לגדות אגם. בתוך העיר עוברות תעלות מים מים יפות ומרוב שהתלהבנו ממנה, קמנו ב-5:30 בבוקר, על מנת לטייל בה. בשעה 8:00 בבוקר התחלנו בנסיעה ללה דו אלפ. לצורך הניווט, השתמשנו במכשיר GPS (לא קיבלנו מפות נוחות מחברת ההשכרה), דבר שעזר לנו רבות. יצאנו בשעה מוקדמת, כיוון שהייתה זן השבת האחרונה של הווקאנס הצרפתי ופחדנו להיתקע בפקקים (בנסיעה דומה לחופשת סקי בצרפת, בשנה שעברה, נתקענו למשך כ-9 שעות בפקקים!). בשעה 11:15 הגענו לקלאב, לאחר עצירה של כחצי שעה בדרך. שילמנו כ-45 יורו יותר לאחד החדרים, על מנת לקבל אותו בשעה 11:00 בבוקר ולא בשעה 18:00.

לאחר שהעלנו את הציוד לחדר, ירדנו לחדר הסקי, על מנת לקבל את הציוד. הציוד שייך לחברת Skiset והמלאי אינו גדול. כאשר לאחד מהגולשים לא נמצאו נעליים מתאימות, הוא נלקח לחנות אחרת של Skiset, שם נמצא לו הציוד המתאים. לא ניתן היה לשכור שם קסדות. לאחר שאספנו את הציוד, התחלנו לגלוש בפאתי הקלאב (30 מטר מהמעליות), במעליות הכפתור, בהן אין צורך בסקי פס (הסקי פס היה ל-6 ימי גלישה, מיום ראשון עד יום שישי).

קלאב MMV גריזלי, כאמור, נמצא במרחק של כ-30 מטר ממעליות הכפתור וממעלית Diable, שהיא המעלית המשנית באתר. הקלאב גם מרוחק כ-300 מטר ממעלית Jandri Express, שהיא המרכזית באתר, ניתן לגלוש אליה גם דרך מעליות הכפתור. השהות בקלאב היא על בסיס פנסיון מלא (ארוחות בוקר, צהריים וערב). האוכל היה טעים מאוד, בכל יום ניתנו מנות שונות, עם מבחר גדול. שירותים נוספים: אינטרנט אלחוטי בחינם באזור הלובי, חדר סאונה קטן לשלושה אנשים וג'קוזי נחמד לארבעה. חדר הסקי בקלאב היה קטן ומיושן (אין מחממי נעליים וכו') וחדרי האורחים היו בגודל בינוני, בעלי ציוד בסיסי ביותר וספרטניים למדי.

על המסלול

אתר הסקי

אתר הסקי של לה דו אלפ משתרע על פני כ-220 ק"מ. ניתן לגלוש גם כיומיים באתר אלפ ד'ואז ובאתרים סמוכים, אולם אנו לא ניצלנו זאת. האתר המרכזי מורכב, למעשה, משני תתי אתרים: הקרחון, שגובהו כ-3,400 מטר, והתחנה המרכזית שגובהה כ- 2,300 מטרים. המסלולים מדהימים, מתוחזקים היטב והנוף מדהים. להלן מספר מסלולים, בהם אהבנו לגלוש:

• אזור הקרחון: Signal 1 כחול, Signal 4 אדום, Jandri 4 כחול.
  • האזור המרכזי: Fee 1,2 כחול, Bellocombes 4 אדום.

בשבוע בו גלשנו התחוללו מספר סופות שלגים וקיבלנו פאודר משובח. אולם, באחד הימים, תפסה אותנו סופה חזקה בקרחון למעלה. הראות הייתה אפסית ועוצמת הרוח העיפה אותנו בחוזקה. כשפנינו עם הרוח, הרגשנו שאנחנו "עפים" וכאשר פנינו כנגדה, הרגשנו שאנחנו "עומדים", כמו כן קיבלנו טיפול "פילינג" לפנים, בחינם... ישנם שלושה מסלולים שיורדים לעיירה: מסלול ירוק אחד ושני שחורים. המסלול הירוק היה סגור בשבוע בו היינו, בשל המחסור בשלג בעונה. השחורים היו קשים וגם בהם לא היה די שלג לגלוש בבטחה. לכן, לא הזדמן לנו לגלוש עד העיירה במהלך השבוע.

ההדרכה אליה נרשמנו נערכה בכל יום בין השעות 9:15-12:00, ביום הראשון חולקנו לקבוצות. הקבוצה שלנו מנתה כ-13 אנשים וההדרכה נערכה בשתי שפות, אנגלית וצרפתית (הרגשנו כמו באירוויזיון). בסוף היום, דיברנו עם נציגי בית הספר לסקי והסברנו להם שהקבוצה גדולה מידי וההדרכה הדואלית מאוד מקשה עלינו. בית הספר גילה הבנה ולמחרת צרפו אותנו לקבוצה אחרת, בה היינו ביחד שבעה גולשים בלבד, עם מדריך נפלא, באנגלית.

האתר שוכן על צוק מאוד תלול כך שאם נפצעים, חס וחלילה, יש צורך בפינוי אווירי. אנו ראינו מסוק, שכל העת חג באוויר ומפנה פצועים בפינוי אווירי (אפילו פציעות יחסית קלות, כמו למשל פריקת כתף וכו'). על כן, כדאי מאוד לרכוש פוליסת ביטוח רפואי, הכוללת פינוי אווירי בסכום נכבד, למקרה הצורך.

אפרה סקי

בשעות הערב בעיקר מבלים בפאבים ואילו מרבית המועדונים מתמלאים בבליינים, רק אחרי השעה 1:00 בבוקר בלילה. כאמור האתר מחולק לשניים, העיירה המרכזית בגובה 1,650 מטרים והמשנית ב-1,850מטרים. ביום שבת נסענו לכיוון 1,850 והלכנו לפאבים "B4"  ול-"אובריינ'ס". מדובר בשני פאבים נחמדים, הנמצאים ליד קלאב מד. בסמוך אליהם נמצא דיסקוטק "אבלאנש", עליו קיבלנו ביקורות טובות, אולם ביום שהיינו שם הוא היה סגור.

בשאר הימים בילינו ב-"סמיטיס טברן": מבנה דו-קומתי - בקומה הראשונה דאנס בר ובשנייה מסעדה. בערבים המקום תוסס מאוד, אך הוא נסגר בדרך כלל בשעה 01:00, אז חלק מהבליינים עוברים לדיסקוטק בשם "האופרה", אשר פותח את שעריו בשעה זו. לנו זה כבר היה מאוחר מידי ולא נשארנו לעמוד על טיבו. הכניסה אליו עולה כ-15 יורו וכוללת משקה ראשון. ככלל, האפרה סקי בעיירה נחמד מאוד, רק חבל שהוא מתחיל בשעות המאוחרות של הלילה...

הדרך הביתה

יצאנו ביום שבת בשעה 07:00 בבוקר, על מנת לא להיתקע בפקקים. נסענו לג'נבה וטיילנו לאורך האגם. בערב, כמה חבר'ה הלכו לקזינו, שנמצא ליד שדה התעופה והעבירו שם את הזמן. בלילה האחרון התאכסנו ליד שדה התעופה והגענו לשדה בשעה 05:15. החנינו את הרכב בשדה והנחנו את המפתחות בתיבת השרות (העמדה נפתחת בשעה 07:00 בבוקר). ל"איז'י ג'ט" יש שם עמדות רבות והצ'ק אין היה מהיר מאוד. הדיוטי פרי שם יקר ואינו אטרקטיבי כלל. בשעה 07:15 המראנו חזרה לישראל.

נהנינו מאוד בחופשה מהאתר, מההדרכה ומהאוכל. האפרה סקי וגובהו של האתר מהווים יתרונות משמעותיים בייחוד בשולי העונה ועוד בעונה יחסית שחונה. הקלאב היה ספרטני אבל סביר. כרגע, ללא הסקי יש הרגשת ריקנות - אין צורך לבדוק את מצב השלג באתר כל בוקר ונותר לנו רק לפנטז על השנה הבאה...