לעבוד בשלג: 10 המשרות הנחשקות ביותר בתעשיית הסקי

כולם רוצים להשיג עבודה מעניינת, מאתגרת וייחודית. חלק מצליחים וחלק לא, מה שבטוח, שבתעשיית הסקי אין דבר כזה עבודה שגרתית ובנאלית. בכתבה הבאה 10 המשרות המבוקשות ביותר בתחום הסקי, כגון יוצר סרטי סקי, מעצב מוצרים, גולש מקצועי ועוד
מערכת אתר שלג
|
תמונה ראשית עבור: לעבוד בשלג: 10 המשרות הנחשקות ביותר בתעשיית הסקי
pixabay.com ©

מייצר מגלשיים

"כאשר התשוקה שלך היא העבודה שלך, אתה לא עובד יום בחייך", אומר ג'ורדן גראנו, מייסד חנות Folsom Custom Skis, בקולורדו. "הסיכוי להשפיע על התעשייה שאתה אוהב בצורה חיובית ולעזור לאנשים ליהנות מסקי, זה הדבר שמניע אותי". בדרך כלל, בתי מלאכה רבים לסקי מוקמים על ידי גולשי סקי, לאחר התנסות לא טובה עם המגלשיים הקיימים בשוק.

כיצד לפרוץ לתחום? מצאו את הפער והחסר בשוק ותנסו לחשוב בצורה יצירתית כיצד ניתן למלא אותו. לימדו על עיצוב סקי מחברות אחרות והישארו עם מוטיבציה גבוהה. לגראנו אין תואר בעיצוב, במקום זאת, הוא בילה שנים בעבודת שטח מעמיקה עם מגלשיים שהוא בנה לעצמו, לפני שהחל לשווק אותם.

מי ייצר אותם? צילום: איתמר ברק

מדריך הלי סקי

להיות מדריך הלי סקי (Heli-Ski) בקנדה או באלסקה הוא אולי אחד המקצועות המסוכנים ביותר בעולם, אבל גם מהמתגמלים ביותר.

כיצד לפרוץ? לעבוד כסייר סקי או מדריך הרים, ולא לשכוח לקחת קורסים ראשוניים על בטיחות. ייתכן גם שבכדי לסלול את דרכם במעלה הסולם תצטרכו לעבוד בעבודות שהן לאו דווקא בשטח, עוד לפני העבודה כמדריך.

צלם סקי

בשביל תמונה אחת של גולש בפעולה, דרוש מאמץ רב יותר מכפי שרוב האנשים חושבים, אבל זה גם מהנה יותר. איאן קובל, צלם אוטודידקט, אשר צילם למערכת ערוץ ESPN: "זה פשוט מדהים לקבל תשלום על טיולים וסקי, במקומות הכי מדהימים בעולם", אומר קובל. "אני עובד בחוץ ולא מאחורי שולחן. יש לי את החופש לעבוד בצורה עצמאית".

כיצד לפרוץ? מיומנויות פוטושופ (Photoshop) הן חובה, כמו גם מוטיבציה לעבודה קשה. חשוב מאוד להט למקצוע, בעבודה מסוג זה. קובל אומר: "צריך את האנרגיה המדהימה הזו לסקי, כדי להראות רגש בעבודה שלך".

כתב סקי

אמנם, להיות כתב סקי היה זוהר יותר בימים של מגזינים עם תקציבים גדולים, אבל זה עדיין תפקיד נוח למדי. רוב סטורי, כתב עצמאי מקולרדו, אשר כתב למגזינים שונים כמו הרולינג סטון (Rolling Stone) מספר: "ההטבות היו מדהימות לאורך השנים, ציוד מעולה, נסיעות רבות, סטייקים ובקבוקי יין יקרים, יותר ממה שאני יכול לספור".

כיצד לפרוץ? תואר בעיתונאות והתמחות במגזין הם מקומות טובים להתחיל בהם. "יכולת סקי זה חשוב, כמובן, אבל זה לא עוזר למגזין כמו מישהו בעל כשרון במילים", אומר סטורי. "התמחות היא עדיין הדרך הטובה ביותר להיכנס לתחום, וגם בכדי לפגוש את העורכים הקובעים גורלות לפרילנסרים".

יוצר סרטי סקי

יוצר סרטי סקי מקבל אינספור הטבות שונות, למשל יש לו יותר מ-2,000 חברים בפייסבוק, אך גם שיחות השכמה ב-4:00 בבוקר במשך כל תקופת החורף. ניק ווגונר, מנהל חברת ההפקות Sweetgrass Productions בקולורדו, אשר נוסדה בשנת 2007, אומר: "הרגעים האהובים עלי הם כאשר אנו יוצרים קשר עם אנשים שרואים את הסרטים שלנו. זה מעשיר את הצד היצירתי שלנו". למרות ההשכמה המוקדמת, שנועדה בכדי לתפוס אור טוב, יוצרי סרטים זוכים לנסוע לכמה מהיעדים הטובים ביותר בעולם לסקי, עם כמה מהגולשים הטובים ביותר.

כיצד לפרוץ? לעשות תואר בקולנוע ושיהיה ברשותכם ציוד צילום משלכם, זה בהחלט יעזור. ווגונר: "צפו בסרטים, הביטו בתצלומים וקבלו השראה. למדו מה הופך סרט לסרט טוב באמת והקיפו את עצמכם בחברים אשר ידחפו אתכם".

מעצב מוצר

כולנו היינו אבודים בלי מעצבי מוצר - הם מוודאים כי ציוד הסקי מתוכנן כראוי, כך שגולש לא יתרסק על איזה צוק. הם אלו שגם מגיעים לבדוק את המוצרים. דרק גוסטבסון, מפתח המוצר "Black Diamond", אוהב את האתגר בתכנון מגפי סקי ואת הדרך שהעבודה שלו נותנת לו את ההזדמנות לעבוד על מוצר שמתאחד עם תשוקתו לסקי.

כיצד לפרוץ? "הקפד כי בנוסף לתשוקה לספורט זה, תחקור לעומק גם תחומים אחרים, כי בסופו של דבר זה חשוב מאוד בכדי למצוא דרך לתרום לסקי ולתעשייה". גוסטבסון מחזיק בתואר בפיזיקה ועבד במשך 12 שנים כמעצב מודלים מפלסטיק, לפני שהחל לעצב מגפיים. הוא ממליץ על רקע בעיצוב, על תואר כדבר הטוב ביותר, והתמחות אם זה מתאפשר.

לעצב את הקסדות והגוגלים האלה היה כיף. צילום: צחי לוי

מנהל מדיה חברתית של אתר סקי

יום טיפוסי בחייו של מישהו שעובד במדיה חברתית עבור אתר סקי? עדכון של אתר האינטרנט, סקי, לבדוק מודעות פרסום, סקי, לכתוב בבלוג, סקי, לעדכן בפייסבוק, סקי, אפרה סקי, לבדוק את הטוויטר. "זה תפקיד מדהים", אומר ג'ון ביל, רכז מדיה חברתית ושיווק באינטרנט, עבור אתר הסקי ג'קסון הול. "אני מסתכל מהחלון ורואה חשמלית "עפה" לידי כל 10 דקות, את השלג בשיאו, מקבל המון ציוד בחינם, סקי ופגישות עם הרבה ספורטאים, צוותי הפקה וצילום. אפשר לומר שאנחנו עובדים קשה בדיוק כמו שהשלג קשה".

כיצד לפרוץ? רקע בשיווק, בעיצוב אתרים, או ידע בשיווק באינטרנט יעזור. ביל, למשל, התנדב כמארח באתר הסקי ג'קסון הול וקיבל המלצה טובה, כאשר המשרה הפכה לזמינה.

עובד בחנות באתר סקי

עבודה בחנות סקי מגיעה עם המון הטבות: ערימות אינסופיות של ציוד חופשי, בדיקה של מגלשי סקי לפני שהם נחשפים לציבור הרחב ועוד. "זה עבודה נהדרת", אומר ריאן ארן, בן 27, שעבד בחנות Golden לציוד סקי בקולורדו, במשך השנתיים האחרונות. "זה כיף למכור מוצרים שאתה באמת יכול להשתמש בהם ולמכור אותם לאנשים הנלהבים כמוך מהציוד. בנוסף, אתה יכול לדבר כל היום על ציוד סקי ולקבל על כך שכר. אמנם אנחנו לא בעבודה הזו רק כי המשכורת משתלמת, אבל אנחנו מקבלים הנחות מצוינות על מגלשיים. רוב מי שעובד כאן מקבל זוג מגלשיים מדי שנה".

כיצד לפרוץ? בכדי להשיג עבודה בחנות סקי, צריך ניסיון בעבודה עם לקוחות וידע על סקי והציוד הנלווה לכך.

גולש מקצועי

כל אחד רוצה להיות גולש מקצועי. ההטבות הן אינסופיות: סקי חינם במיקומים הטובים ביותר, לטייל בעולם, ערימות של ציוד, לחלק חתימות, להשתתף בסרטים, ולהיות מוקף באנשים בעלי אותה התלהבות כמו לך, לספורט שאתה עושה. "זה פחות או יותר העבודה האולטימטיבית", אומר הגולש המקצועי - מייק דאגלאס. "הכל מסתכם בהנאה של גלישה באתרי הסקי הטובים ביותר. זה די קשה להתעייף מזה ושזה יימאס לך".

כיצד להיכנס לתחום? דאגלאס מסביר כי הדרך הטובה ביותר להפוך למקצוען היא להיות מעורב בתחרויות, להירשם לתחרויות מקומיות ולסלול את הדרך לתחרויות עולמיות - להתחיל להוכיח את עצמך מול גולשים אחרים. תהיה מוכן לשווק את עצמך לספונסרים פוטנציאליים. פרסם קליפ עצמי ביוטיוב (YouTube) והתחל להיעזר בצלמים מקצועיים. "הכל קם ונופל על הכישרון שלך ועל הנכונות שלך לפרוץ קדימה", אומר דאגלאס.

מנהל שיווק

לנהל מערך שיווקי עבור חברה שמייצרת שואבי אבק עלול להיות די משעמם, אבל דמיינו את עצמכם מנהלים מערך שיווקי עבור חברה שמייצרת ציוד סקי! עבודה אופיינית בשיווק לחברת ציוד סקי יכולה לכלול כל דבר, החל מיחסי ציבור עם גופי התקשורת, לנהל את הצוות ואתר האינטרנט, כתיבת הקטלוג ופרסום הודעות לעיתונות, נסיעות לאירועים, הכנת מגלשיים לבדיקת מגזינים שונים, שליחת ציוד לספורטאים המקצועיים ועוד. "אני זוכה לעבוד ישירות עם כמה מהשמות הגדולים של עולם הסקי, אני עד לתחרויות הסקי הטובות שיש, ואני זוכה לעשות סקי במקומות הטובים ביותר בעולם", אומר מייק ניק, מנהל השיווק של חברת Orage, חברת ביגוד הסקי העולמית. "אי אפשר לקבל יותר טוב מזה".

כיצד לפרוץ: צריך ניסיון בשיווק או ביחסי ציבור, מיומנויות כתיבה וידע בתקשורת וכמובן רקע בסקי.

לתחילת הכתבה

הכתבה נבחרה ותורגמה על ידי מערכת אתר שלג מהאתר: www.skinet.com

רוצה לקרוא עוד על סקי? הנה כמה קישורים נוספים שיעניינו אותך:

יעדי הכתבה

סגור
×